• Çözümlerimiz
    • Self Servis Teknolojiler
    • Mobil Teknolojiler
    • Web Teknolojileri
  • Başarı Hikayeleri
  • Değerlerimiz
  • Blog
  • İletişim
Yeni Blog: OpenAI Canvas Yeni Yapay Zeka Destekli Yazma ve Kodlama Asistanınız
logo logo
  • Çözümlerimiz
    • Self Servis Teknolojiler
    • Mobil Teknolojiler
    • Web Teknolojileri
  • Başarı Hikayeleri
  • Değerlerimiz
  • Blog
  • İletişim
  • İnsan Kaynakları Yönetimi
  • Argenova
  • Yazılım Geliştirme
  • Girişimcilik
  • Proje Yönetimi
  • Müşteri Hizmetleri
  • Teknoloji

Kanban Nedir ve Nasıl Uygulanır?

Caner BULUT
Caner BULUT 27 Kasım 2020

Günümüzde artık projelerimizi hızlı ve hatasız bir şekilde tamamlamak durumundayız. Dolayısı ile bir ürün yada hizmet geliştirirken en doğru teknikler ile gelişim süreçlerini yönetmemiz gerekiyor.

Bu yazımızda yalın bir geliştirme tekniği olan Kanban tekniğini yakından inceleyeceğiz. Yazımıda aşağıdaki başlıklar hakkında bilgiler vereceğiz.

  • Kanban Nedir?
  • Kanban İlkeleri
  • Kanban Uygulamaları
  • Kanban mı Scrum mı?

Kanban Nedir?

Kanban Nedir?

Yalın ürün geliştirme, üretim süreçlerinde başarıyla kullanılan yalın metodolojilere dayanmaktadır. Kanban bir agile proje yönetim tekniğidir. Agile proje yönetimi hakkında daha detaylı bilgi için Agile Proje Yönetimi Nedir? İsimli yazımızı inceleyebilirsiniz.
 

Kanban, bir süreç içinde hareket ederken işi yönetmek için kullanılan görsel bir sistemdir.
 

Kanban, hem süreci (iş akışını) hem de bu süreçten geçen fiili işi görselleştirir.

Kanban'ın amacı, sürecinizdeki olası darboğazları belirlemek ve bunları düzeltmektir, böylece iş, optimum hızda veya verimde gerçekleşebilir.

Kanban iş akışını optimize etmenize ve ekibinizin tam kapasitesini kullanmanıza yardımcı olmak için tasarlanmış bir yöntemdir.

Kanban İlkeleri

Kanban İlkeleri

Kanban, ekip yapınızda herhangi bir değişiklik yapmadan süreçleri ve iş akışı verimliliğini iyileştirmek için kullanılabilir.

Kanban Metodu'nu uygulamadan önce, temel ilkelerini anlamak ve benimsemek önemlidir:

  • Ne yapıyorsanız oradan başlayın - Kanban, belirli bir kurulum gerektirmez ve doğrudan mevcut iş akışınıza uygulanabilir. Bu, mevcut süreçlerinizi değiştirmenize gerek olmadığı için uygulamayı kolaylaştırır.
  • Değişimi kabul etmelisiniz - Kapsamlı değişiklikler ekipleri rahatsız edebilir, akışı bozabilir ve performansa zarar verebilir. Kanban, sürekli, artan ve evrimsel değişiklikleri teşvik ederek minimum dirençle karşılaşacak şekilde tasarlanmıştır.
  • Mevcut sürece, rollere ve sorumluluklara saygı gösterin - Başlangıçta herhangi bir organizasyon değişikliği olmamalıdır. Kanban, mevcut süreçlerin, rollerin ve sorumlulukların değeri olabileceğini ve korunmaya değer olduğunu kabul etmelisiniz.
  • Her düzeyde liderliği destekleyin - Kanban, tüm üyeler arasında liderliği ve karar almayı destekler. En alt sıradaki ekip üyesinin parlak bir fikri varsa, bu kabul edilmeli ve benimsenmelidir. Çalışanlarınızın optimum performansa ulaşması için herkesin sürekli iyileştirme (Kaizen) zihniyetini teşvik etmesi gerekir.

Kanban Uygulamaları

Kanban felsefesini benimsemek en önemli adım olsa da, başarılı Kanban uygulaması için gözlemlemeniz gereken altı temel uygulama vardır.

  • İş akışını görselleştirin - İlk ve en önemli görev, mevcut iş akışını anlamaktır - bir öğeyi talepten teslim edilebilir bir ürüne taşımak için uygulanacak adımların sırası nedir? Bu, kartları ve sütunları olan bir Kanban panosu kullanılarak yapılır: her sütun iş akışınızdaki bir adımı temsil eder ve her kart bir iş öğesini temsil eder.
  • Devam Eden Çalışmayı Sınırla - Odaklanma kaybı, ekibinizin performansına ciddi şekilde zarar verebilir, bu nedenle bu uygulama, devam eden işe sınırlar koyarak kesintileri ortadan kaldırmaya odaklanır. Devam Eden Çalışma için sınırlar uygulayan ekipler, yeni işe başlamadan önce olağanüstü işleri bitirmeye odaklanır. Devam Eden Çalışma'nın sınırlandırılması, Kanban'ın başarılı bir şekilde uygulanması için kritiktir.
  • Akışı yönetin - Akış verimliliğini gözlemleyerek ve analiz ederek, sorunlu alanları tanımlayabilirsiniz. Kanban'ı uygulamanın temel amacı, teslim sürelerini iyileştirerek ve gecikmeleri önleyerek sorunsuz bir iş akışı oluşturmaktır. 
  • Süreç politikalarını açık hale getirin - Süreç, ekipteki herkes için açıkça tanımlanmalı, yayınlanmalı ve onaylanmalıdır: İnsanlar, yararlı olacağını düşünmedikçe bir şeyin parçası olmak için motive olmayacaklar. Herkes açık politikalardan haberdar olduğunda, her kişi performansınızı artıracak iyileştirmeler önerebilir.
  • Geri bildirim döngülerini kullanın - Olumlu değişimin gerçekleşmesi için, tüm ekibe önemli geri bildirimler sağlamak için düzenli toplantılar gereklidir. Bu toplantıların sıklığı değişir, ancak fikir, düzenli olarak, belirli bir zamanda olmalarıdır.
  • İşbirliği yaparak geliştirin - Kanban, sürekli değerlendirme, analiz ve iyileştirme gerektirir. Takımlar süreç hakkında ortak bir anlayışa sahip olduklarında, herhangi bir sorun çıkması durumunda bir fikir birliğine varma olasılıkları daha yüksektir. 

Kanban mı Scrum mı?

Hem Scrum hem de Kanban, sunumu iyileştirmek için hızlı tempolu, verimlilik temelli yaklaşımlar sunar. Her iki yöntem de büyük, karmaşık projeleri yönetilebilir parçalara ayırmanıza ve iş akışlarını tüm ekibi döngüde tutacak şekilde görselleştirmenize olanak tanır.

Bununla birlikte, uygulama açısından her bir yöntem temelde diğerinden farklıdır. Bu nedenle birçok takım, Kanban'ı mı yoksa Scrum'ı mı uygulayacağına karar vermeden önce dikkatlice analiz eder. Doğru ya da yanlış karar yoktur, hsize uygun olan hangisi ise onu kullanmanız gerekir.

Kanban Yöntemi, ani yapısal değişiklikler ve öngörülen törenler olmaksızın uygulanması en basit yöntemlerden biridir. İş akışınızı sürekli olarak analiz ettiğiniz ve yönettiğiniz sürece, Kanban olağanüstü sonuçlar sağlayabilir.

Sonuç Olarak

Yalın proje yönetimi tekniklerinden birisi olan Kanban size büyük bir kolaylık sağlayabilir. Önemli olan tekniği doğru anlamak ve uygularken sabırlı olmak. 

Diğer proje yönetim metodolojileri hakkında bilgi almak isterseniz Popüler Proje Yönetim Metodolojileri Nelerdir? isimli yazımızı incelemenizi öneriyoruz.

Kanban tekniği hakkında siz neler düşünüyorsunuz, yorumlarınızı eklemeyi unutmayın.

Proje Yönetimi


Caner BULUT

Caner BULUT

Caner Bulut, Argenova'nın Kurucusu ve CEO'sudur. Yazılım geliştirme ve ürün geliştirme alanlarında deneyimlidir. Birçok başarılı projeye imza atmıştır ve teknoloji ekosistemine bilgi paylaşımıyla katkı sağlamaktan keyif almaktadır. Yoğun programına rağmen yeni bilgileri paylaşmak ve öğrenmek, ona büyük bir motivasyon kaynağı olmaktadır.

Argenova

Yenilikçi ve girişimci ruhumuz ile hareket ediyor, her işimizi değerlerimiz ışığında en doğru şekilde yapıyoruz.

Web Teknolojileri
  • Kurumsal Web Tasarım
  • E-Ticaret
  • Web Uygulamaları
  • Seo
  • Dijital Pazarlama
  • Sunucu ve Barındırma
  • Teknik Destek ve Bakım
Mobil Teknolojiler
  • IOS Uygulama Geliştirme
  • Android Uygulama Geliştirme
  • Bakım ve Teknik Destek
Self-Servis Teknolojiler
  • Ziyaretçi Yönetim Sistemi
  • Anket ve Eğitim Sistemleri
  • Toplantı Odası Bilgilendirme Ekranı
  • Multitouch Uygulamalar
  • Digital Signage
  • İnteraktif Stand Çözümleri
  • Özel Kiosk Çözümleri
  • Temizlik Kontrol Sistemi
Argenova
  • Hakkımızda
  • Blog
  • İletişim

Copyright © 2025. Argenova Teknoloji. All rights reserved.