• Çözümlerimiz
    • Self Servis Teknolojiler
    • Mobil Teknolojiler
    • Web Teknolojileri
  • Başarı Hikayeleri
  • Değerlerimiz
  • Blog
  • İletişim
Yeni Blog: OpenAI Canvas Yeni Yapay Zeka Destekli Yazma ve Kodlama Asistanınız
logo logo
  • Çözümlerimiz
    • Self Servis Teknolojiler
    • Mobil Teknolojiler
    • Web Teknolojileri
  • Başarı Hikayeleri
  • Değerlerimiz
  • Blog
  • İletişim
  • İnsan Kaynakları Yönetimi
  • Argenova
  • Yazılım Geliştirme
  • Girişimcilik
  • Proje Yönetimi
  • Müşteri Hizmetleri
  • Teknoloji

Teknik SEO Nedir, Ne İşe Yarar?

Son dönemlerde web site sahiplerinin yakından ilgilendiği SEO düzenlemeleri için geniş yelpazeli detaylı bir çalışma gerektirmektedir. Bir önceki yazımda site içerik SEO konusu olan “Organik SEO Nedir?” konu başlığına değinmiştim. Bu yazımda ise “Teknik SEO Nedir, Ne İşe Yarar?” konu başlığına değineceğim. 

Teknik SEO Nedir?

Teknik SEO, arama motorlarının web sitenize herhangi bir hata ile karşılaşmadan erişmesine, web sitenizi taramasına, yorumlamasına ve dizin eklemesine yardımcı olan çalışmalardır.

Web sitesinin teknik kısımlarında yapılan çalışmaların tümüdür. 

Teknik SEO Ne İşe Yarar?

Teknik SEO çalışmaları Google ile uygun olacak şekilde düzenlendiğinde, SEO kriterlerine uygun bir web sitesi alt yapısına sahip olursunuz. Yapılan bu çalışmalar ile ilerleyen dönemlerde sitede karşılaşılabilecek hataların önüne geçersiniz. 

Teknik SEO’nun asıl amacı Google ve site ziyaretçisini memnun etmektir. Bunu sağlamak için ziyaretçiye uygun bir site tasarımına sahip olmak gerekir. Bu tasarıma sahip olabilmek için ise Google’ın önerdiği adımları takip etmek gerekir. 

Teknik SEO

Teknik SEO Nasıl Yapılır?

Web sitenizin teknik SEO çalışmalarına başlamadan önce sitenizin analiz edilmesi gerekir. Analiz edilen sitenin eksik olan kısımları için uygun çalışmalar yürütülmelidir. Teknik SEO çalışmaları özgün çalışmalar olmalıdır.

Aşağıdaki başlıklar doğrultusunda teknik SEO çalışmalarınızı yürütebilirsiniz. 

1- URL Yapısını Kontrol Etmek

Web sitesinde yer alan her sayfanın kendine ait URL yapıları vardır. Burada önemli olan bu URL isimlerinin özgün ve SEO’ya uygun olmasıdır. URL yapısında dikkat edilmesi gereken maddeler aşağıdaki gibidir. 

  • URL küçük harfler ile yazılmalı,
  • İngilizce karakter kullanılmalı,
  • URL yapısında boşluk bırakılmamalı,
  • URL yapısı çok uzun olmamalı,

2- SSL Sertifikası

SSL sertifikası hem ziyaretçi hem de Google açısında önemli olan bir ayrıntıdır. Sitenizi ziyaret eden kullanıcılar SSL sertifikasının olmadığını gösteren “güvenli değil” uyarısını gördüklerinde siteden çıkış yapmaktadırlar. Bu durumda siteye giriş yapacak ziyaretçi sayısının azalmasına ve olumsuz izlenimine neden olacaktır.  Bunun önüne geçmek için SSL sertifikası almanız gerekmektedir.

3- Robots.txt Dosyasını Optimize Etmek

Robots.txt dosyası, sitenizi tarayan robotlara rehberlik etmek için kullanılır. Bu dosya içerisine taranmasını istediğiniz veya istemediğiniz sayfaları eklemeniz gerekmektedir. 

4- HTTP Sayfasını HTTPS Yönlendirme

Sitenizde yer alan HTTP sayfalarını kontrol ederek HTTPS sayfalarına doğru yönlendirme işleminin yapılması gerekir. Bu işlem sonucunda web sitesinde "güvenli değil" olarak işaretlenen sayfalar güvenli sayfalara yönlendirilmiş olacaktır. 

5- Mobil Uyumluluk

Web sitelerinin masaüstü cihazlar ve mobil cihazlar arasındaki boyut farklılığı nedeniyle sitelerin mobil cihazların tümünde uyumlu olması gerekmektedir. Mobil uyumlu olmayan sitelerde ekran boyutu daha biçimsiz gözükecektir. Bu nedenle mobil ve masaüstü boyut farklılıklarını responsive olarak düzenlemek gerekir. 

Gelişen teknoloji ile birlikte ziyaretçiler site girişlerinin çoğunu mobil cihazlar üzerinden sağlamaktadır. Bu da SEO kısmında yapılacak çalışmaların mobil uyumluluğunun da olması gerektiğini bizlere hatırlatmaktadır. Mobil uyumlu siteler sayesinde ziyaretçiler mobil cihazlarını kullanarak dolaşım, etkileşim ve dönüşüm yaratabilirler.

6- 404 Sayfalarını Optimize Etmek

404 sayfaları kullanıcılar için olumsuz bir durum olmakla birlikte Google tarafından da sayfa indekslenememektedir. Sitede karşılaşılan 404 sayfa hataları, 301 sayfalarına yönlendirilerek düzenleme işlemi yapılabilir.

Teknik SEO

7- Hreflang Etiketleri

Uluslararası bir web sitesine sahip olan kişilerin kullanması gereken bir etikettir. Hreflang etiketi, farklı dillerde ve farklı ülkelerde yayın yapıldığını gösteren etiket çeşididir. Bu etiketler, sitenin bölgesel ve dil çeşidini tanıtabilmek için kullanılır. Hreflang etiketi ile arama motorlarında hedeflenilen bölge ve dil seçimi öğrenilebilir. Ayrıca hreflang etiketi ve konum belirleme işlemleri Google Search Console üzerinden yapılabilir. 

8- Site Haritasını Optimize Etmek

Site haritası, siteyi taramaya gelen googlebotların rehberi ve haritasıdır. Site haritaları teknik SEO açısından oldukça önemlidir. Çünkü googlebotlar site haritası bulunan sitelere öncelik vererek siteyi taramaktadır. Site tarandıktan sonra indekslenecek sayfalar arama dizinine hızlıca eklenir.

9- Breadcrumb Yapısı Kullanılmalı

Breadcrumb, sayfa yol işaretleyicisi olarak bilinir. Siteyi ziyaret eden kullanıcının hangi sayfada nerede kaldığını göstermektedir. Ayrıca siteyi tarayan googlebotları tarama işleminde nerede ve hangi yol üzerinden sitenin tarandığını tespit etmesinde yardımcı olur. Breadcrumb genellikle E- ticaret sitelerinden kullanılmaktadır. 

10- Kullanıcının Siteden Hemen Çıkma Oranını Düşürün

Sitenize ziyaret eden kullanıcılar siteden hemen çıkıyor ise hemen çıkma oranı olarak hesaplama yapılmaktadır. Bu aşamada yapılması gereken düzenlemelerden biri, kullanıcıların ilgilisini çeken içerik üretmektir. Diğeri ise sayfaların açılış sürelerinde iyileştirmeler yapmaktır. Ayrıca site içeriğine eklenen farklı sayfa linkleri sayesinde ziyaretçinin sitede daha uzun kalması sağlanabilir.

11- Web Site Hızını Arttırmak

Kullanıcı ve Google için önemli olan çalışmalardan biridir. Bir site kısa sürede açılmalıdır. Aksi taktirde site, ziyaretçi kaybına uğrayarak Google aramalarında alt sıralara düşecektir. Bunun önüne geçmek için site içerisindeki görsel ve kodların optimize edilmesi gerekir. Sitenin yüklenme hızını arttırmak için yapılacak işlemler aşağıdaki gibidir. 

  • Görsellerin boyutlarının güncellenmesi,
  • CSS ve JS dosyalarının optimize edilmesi,
  • Javascript yüklenmesinin optimize edilmesi,
  • Güncel PHP sürümünden yararlanılması,

12- Canonical Etiketlerinin Kullanılması

Canonical, web sitesinde yer alan benzer içeriklerin kopya içerik olarak işaretlenmemesi için kullanılan etikettir. Bu sayede site içeriğine kopya içerik muamelesi yapılamaz. Cononical etiketi, genellikle çok dilli sitelerde kullanılır.

Sonuç Olarak;

Teknik SEO web sitesinin arka planında yer alan çalışmalardır. Siz de web sitenizi test etmek veya teknik SEO bakımından hem içerik hem de teknik açıdan yeterliliğini görmek istiyorsanız yukarıda sıraladığımız başlıkları inceleyebilir, siteniz üzerinde kontrol edebilirsiniz. Yapılan tüm teknik SEO çalışmaları sonucunda dikkat edilmesi gereken en önemli nokta özgün içerik kullanılmasıdır. 

Kaynakça;

  • https://www.contentpowered.com/blog/technical-seo-what-difference/
  • https://www.dbswebsite.com/blog/technical-seo-vs-content-marketing-seo/
SSL Sertifikası JavaScript CSS SEO PHP


Argenova

Yenilikçi ve girişimci ruhumuz ile hareket ediyor, her işimizi değerlerimiz ışığında en doğru şekilde yapıyoruz.

Web Teknolojileri
  • Kurumsal Web Tasarım
  • E-Ticaret
  • Web Uygulamaları
  • Seo
  • Dijital Pazarlama
  • Sunucu ve Barındırma
  • Teknik Destek ve Bakım
Mobil Teknolojiler
  • IOS Uygulama Geliştirme
  • Android Uygulama Geliştirme
  • Bakım ve Teknik Destek
Self-Servis Teknolojiler
  • Ziyaretçi Yönetim Sistemi
  • Anket ve Eğitim Sistemleri
  • Toplantı Odası Bilgilendirme Ekranı
  • Multitouch Uygulamalar
  • Digital Signage
  • İnteraktif Stand Çözümleri
  • Özel Kiosk Çözümleri
  • Temizlik Kontrol Sistemi
Argenova
  • Hakkımızda
  • Blog
  • İletişim

Copyright © 2025. Argenova Teknoloji. All rights reserved.