İçerik Pazarlaması Nedir?

İçerik Pazarlaması Nedir?

Dijital pazarlama denilince akla mutlaka gelen konulardan bir tanesi içerik pazarlama konusudur. Çokça duyduğumuz içerik pazarlama konusunu bu yazımızda detaylı şekilde inceledik.
 

İçerik pazarlaması, tanımlanmış bir kitleyi çekmek, elde tutmak ve sonuçta kârlı müşteri eylemlerini yönlendirmek için değerli, alakalı ve tutarlı içerik oluşturmaya ve dağıtmaya odaklanan stratejik bir pazarlama yaklaşımıdır.
 

İçerik Pazarlama

Diğer bir deyiş ile içerik pazarlama, satış yapmaksızın müşteriler ve potansiyel müşterilerle iletişim kurmaktır. İçerik pazarlamasında ürün ve servisleriniz hakkında müşterilerinizi bilinçli yapacak bilgiler sunmak esastır.

İçerik Nedir? 

İçerik pazarlamasını anlamak için içeriğin sadece yazılı kelime olmadığını anlamak gerekir.

İçerik bir sayfada görüntülenen her şey ile ilgilidir. İçerik interneti, tüm sosyal medyayı oluşturan şeydir. İçerik bilgilendirici; eğlenceli, hatta bazen paylaşılabilir formatta olabilir. 

İçerik bir ürün yada hizmet hakkında web sitenizi ziyaret eden potansiyel müşteri adaylarını eğitmek, markanızı konumlandırmak ve sadakat oluşturmak için önemlidir. Bu nedenle dijital pazarlama içerisinde büyük bir öneme sahiptir. 

İyi Bir İçerik Pazarlaması Nasıl Olur?

İçerik pazarlaması açıkça bir şey satmak için oluşturulmaz, bilgi arayan insanların kolayca anlayabileceği içerikler sunmayı hedefler. Aşağıdaki şekillerde içerik pazarlaması yapılabilir. 

Bloglar

Bloglar genel olarak içerik pazarlamasının en popüler biçimlerinden biridir. Sadece müşterilerinizin cevap aradığı sorulara yanıt bulmakla kalmaz, arama motorlarında uzun süre kalarak web sitesinize trafik oluştururlar. Bloglar sayesinde markanızı kolayca bir çok kişi ile temas edebilecek hale getirebilirsiniz. 

Web sitelerimizde blog kullanmanın bir çok faydası vardır. Daha detaylı bilgi için Neden BLOG Kullanmalıyız? isimli yazımızı inceleyebilirsiniz. 

E-Bültenler

Düzenli yapılan e-bültenler markanızın içerik oluşturduğunu, dinamik bir şekilde varlığını sürdürdüğünü hatırlatır. Etkili oluşturulmuş e-bültenler akılda kalmak için oldukça etkili bir yoldur. 

Eğer bir e-bülteniniz var ise ve bunu göndermeden önce test etmek istiyorsanız En İyi 5 E-posta Bülten Test Aracı Nedir? isimli yazımız faydalı olacaktır. 

Videolar

İyi planlanmış kısa süreli videolar markanızı hatırlatmak için iyi bir yöntem olabilir. Ancak videoların mutlaka özenle hazırlanması, uluslararası bir sunum şeklinde ise altyazı barındırmaları gerekmektedir.

Uygulamalar

Uygulamalar pek içerik pazarlama yöntemi olarak uygun görünmüyor olabilirler. Ancak markayı pekiştirmek, uygulamaları kullanan insanların markanızın diğer içeriklerinede dikkat göstereceklerini bilmek önemli bir stratejik hamle olabilir. 

Sosyal Medya

Günümüzde sosyal medya yönetimi çok popülerdir. Markalar kendilerini hatırlatmak olarak düzenli olarak içerikler geliştirip, bu içerikleri sosyal medya kanallarında takipçileri ile paylaşmaktadır. Sosyal medya kanalları üzerindeki paylaşımlar ile web sitesine trafik oluşturmakta mümkündür. 

Podcastler

Podcastler aracılığı ile farklı bir dünya üzerinde yeni insanların sizinle yada markanızla tanışabilmesini sağlayabilirsiniz. Michael Hyatt'ın en çok satan kitaplar listesinde yer alan Platform: Get Noticed in a Noisy World isimli kitabında bu konuda çok faydalı bilgiler bulabilirsiniz.

İçerik Oluştururken Dikkat Edilmesi Gerekenler

Sadece içerik oluşturmak için bir içerik oluşturulmaz. İçerik mutlaka ziyaretçilere aradığını sunmalı, bir fayda sağlamalıdır. 

Sizin gibi benzer konularda binlerce içerik üreten marka olduğunu unutmamak gerekiyor, önemli olan özel bir içerik üretmek önemlidir. Çok büyük bir şeyden bahsetmiyoruz daha eğlenceli, daha kapsamlı bir içerik ilgi çekebilir. Bunun için içeriği oluşturmadan önce konuyu iyice araştırmak, notlar almak ve bir plan dahilinde içeriği oluşturmak önemlidir. 

Kısaca değer yaratmak gerekiyor !

İçerik Pazarlama Stratejiniz Olsun 

İçerik geliştirmek gelişigüzel yapılmamalı mutlaka bir plan dahilinde, düzenli bir şekilde yönetilmelidir. 

Her tür pazarlama kampanyasında olduğu gibi, içeriği geçmişte oluşturduğunuz ve gelecekte oluşturacağınız diğer içeriklerle tutarlı ve mantıklı bir şekilde sunmanız gerekir. İçeriğiniz mantıklı olmalı ve daha önemlisi bir şeyin parçası olmalıdır.

Sonuç Olarak

İçerik pazarlaması mutlaka özenle üzerinde durulması gereken, bir strateji dahilinde yürütülmesi gereken bir süreçtir. Markaların mutlaka bir içerik geliştirme planlarının olması, güncel içerikler üretmeleri onlara büyük faydalar sağlayacaktır. 

Daha Fazla Kaynak

Yorum Yaz

Mail adresiniz gösterilmeyecektir. * işaretli alanların doldurulması zorunludur.