Yapay Zeka ve Web'in Geleceği

Artificial intelligence

Yapay zeka tüm teknolojilerin geleceğini ciddi şekilde değiştirecek. Web tasarımcıları ve web geliştiricileri günlük web sitesi yönetimi gibi görevlerini düzene koymak, hedef ziyaretçi kitlelerinden daha yüksek bir yanıt almak için yapay zeka uygulamalarından büyük ölçüde yararlanabilecekler. Yapay zeka uygulamaları ve araçları, web sitenizin verdiği hizmetlerin sadece netleştirmekle kalmaz, aynı zamanda uygulamaların çevrimiçi deneyimini daha zengin ve kişisel hale getirir.

 

Uzmanlara göre, yapay zeka 2025 yılına kadar 118.6 milyar dolarlık bir sektöre dönüşecek.


Yapay zeka web sitenizin görünümünü iyileştirmek, arama yeteneklerini geliştirmek, içeriğinizi daha iyi yönetmek ve düzenlemek için size güç verecektir. Ziyaretçilerle etkileşimi iyileştirmek, kişiselleştirmek, kullanıcı deneyimi sunmak ve dijital pazarlama kampanyalarınızla tüketicileri doğru bir şekilde hedeflemek için yardımcı olur.

Bu yazımızda sizleri web sitenizin daha kolay kullanılmasına yardımcı olacak ve kullanıcı deneyimini arttıracak harika yapay zeka uygulamaları tanıştıracağız.

Yapay Tasarım Zekası (ADI) Sistemlerinin Yükselişi

Yapay Tasarım Zekası (ADI) web sitelerinin bugün tasarlanma şeklini ciddi şekilde etkiledi. Geleneksel bir ortamda, kullanıcı arayüzü tasarım süreci genellikle çok zorludur, çünkü arayüzü eşsiz kılmak için çok fazla yaratıcılık ve zaman gerekir. Tasarım süreci sizin ve tasarım ekibinizin fikirlerini paylaşması, beyaz bir tahta üzerinde notlar alınması ve çeşitli olasılıkları ve sonuçları keşif edilmesini gerektirir. 

Teknolojideki son atılımlarla yapay zeka hızlı bir şekilde çevrimiçi dünyaya yayılmıştır. Grid isimli girişim Web Tasarımı ile yapay zekanın el ele geldiği ilk projelerden birisidir. Grid yapay zekayı kullanarak web tasarımcıların ve web sitesi sahiplerinin ihtiyaçlarına özel arayüzleri oluşturabilmesini sağlıyor. Bu girişimden sonra bir çok başarılı girişim daha olmuştur. Adobe, Firedrop, Bookmark, Kareler, Wix, Terzi gibi firmalar bunlara örneklerdir. 

Yapay zeka artık el ile oluşturulmuş arayüzü tasarımını, geçerli bir HTML koduna dönüştürebilir. Burada yapay zeka görsel tasarım ve tipografiden, animasyonlara ve diğer grafiksel öğelere kadar web tasarımınızın genel içeriğini rutin olarak kontrol edebilir.

Yapay zeka belirli web sitesi türleri için tasarım kararları gerektiğinde özellikle yararlıdır. Örneğin bir e-ticaret siteniz var ise daha başarılı satışların olabilmesi için müşterilerle olan etkileşimleri yapay zeka ile eşleştirerek daha doğru içerikleri müşterilerinize sunabilirsiniz. Yapay zeka web sitesi analitiği, ürün kataloğu, kullanıcılar hakkında bilgiler toplar. Toplanan veriler ile benzersiz bir tasarım oluşturmak için sizden tema, içerik ve renk tercihleri gibi son talimatları alır.

 

Güncel bir ankete göre, iş profesyonellerinin %61'i makine öğrenmesi ve yapay zeka kuruluşlarının en önemli veri girişimi olduğunu ortaya çıkarmıştır.
 

Yapay Zeka İle Kullanıcı Deneyimi (UX) Geliştirme

Yapay zekanının web tasarımına yaptığı son katkılar ile, tasarımcılar geliştirdikleri arayüzleri müşteri için daha anlamlı ve zengin bir deneyime dönüştürebiliyorlar. Yapay zeka tasarımcıların çok daha ilgi çekici, duyarlı ve daha fazla insana dokunan arayüzler oluşturmalarını sağlamıştır. Bu uygulamalardan en çok bilineni Chatbot’lardır.

Yapay zeka destekli Chatbotlar, 2022'ye kadar çevrimiçi işletmelere 8 milyar dolar değerinde işletme maliyeti kazandıracaktır.

Watson Assistant gibi gelişmiş yapay zeka chatbotlar, işletmenin geçmiş sohbet kayıtlarını ve aramalarını anlayabilir ve kendi bilgi tabanını geliştirebilirmektedir.

  • Yapay zeka chatbotlar en çok olarak kullanıldığı sektörler; % 28 Emlak sektörü, % 16 turizm sektörü ve % 14 Eğitim sektörüdür. (Kaynak : Chatbotslife)

  • Gatner raporuna göre, 2020'de müşteri etkileşimlerinin% 85'i yapay zeka chatbots tarafından ele alınacak.

  • 2023 itibariyle, sohbetlerde toplam 2,3 milyar saat iş ve tüketici kurtarılacak. (Kaynak : Juniperresearch)

  • Global Market Insights tarafından yayınlanan bir rapora göre, sohbetlerin genel pazar büyüklüğü 2024 itibariyle 1,3 milyar dolara ulaşacak

Yapay Zeka ile Kullanıcı Arayüzü (UI) Geliştirme

Yapay zeka geliştirilen kullanıcı arayüzlerinin nasıl olması gerektiği kararlarını alabilir. Bunun için yapay zekayı web sitesinin mevcut sayfaları ile eğitmek gerekiyor. Derin öğrenme yöntemleri ile var olan web sitesinin yapısını öğrenen yapay zeka fonksiyonel ve çekici web tasarımları üretebilir. WIX gibi web geliştirme platformları arayüz geliştirmeleri için yapay zeka kullanırlar.

WIX yapay tasarım zekası algoritması, tamamen kullanıcıya özel benzersiz bir tasarım arayüzü tasarlamak ve oluşturmak için milyarlarca kombinasyon arasından seçim yaparak çalışır. Yapay tasarım zekası platform için eğitildiğinden, siteyi kullanıcı ihtiyaçlarına, ticari faaliyetlere, müşteri etkileşimlerine ve kişisel tercihlere göre öğrenmeye ve özelleştirmeye devam eder. LinkedIn, kullanıcılara daha iyi bir gezinme deneyimi sunmak için ağ oluşturma ve gezinme özelliklerini geliştirmek için kapsamlı bir yenilemeden geçti. Artık iş önerileri, bağlantı önerileri ve profillerin nasıl optimize edilmesi gerektiği konusunda yapa zekayı kullanıyor.

Yapay Zeka Önericiler ve Optimizasyon Araçları

Satın alma kararlarını etkilemek için sayısız yapay zeka tabanlı çözüm vardır. Bu çözümler müşteriler web sitesiyle etkileşime girer girmez öneriler sunar ve müşteri aramalarına dayanarak değerli bilgiler sağlar. Çözümler müşterinin geçmişini izleyebilir ve ilgili müşteri aramalarına dayanarak önerilerde bulunabilir. Önde gelen çevrimiçi medya hizmetleri sağlayıcısı olan Netflix, benzer tercihli müşterilerin tercihlerine ve seçimlerine göre sonuçları göstererek önerilerini yönetmek için yapay zekayı kullanır. Netflix akışının% 80'i yapay zeke önerileri neticesinde yapılır.

Adobe yapay zekayı ürün grubuna almaya başladı bile. Adobe, 2016'da, tasarımcıların görevlerini daha verimli bir şekilde yürütmelerine yardımcı olmak , platformun tasarım yeteneklerini geliştirmek için oluşturulmuş yapay zeka tabanlı bir çerçeve olan Sensei projesini başlatmıştır. Adobe Sensei, geliştirdiğiniz tasarımdaki gizli fırsatları ortaya çıkarmanıza, sıkıcı süreçleri geliştirmenize ve her kullanıcı için alakalı deneyimler sunmanıza yardımcı olabilir.

Yapay Zeka ile Hata Takibi

Yapay zeka web tasarımının işlevselliğini ve kullanıcı deneyimini geliştirmek için kullanılmasına rağmen, aynı zamanda hassas bir tanı ve takip aracı olarak da çalışır. Modern web tasarımının yeni dönemi, hızla değişen trendler ve Google gibi arama motorlarının daha katı standartları ile web tasarımınızın kalitesi, dijital ayak izinizin nihai başarısında belirleyici olmuştur. Ancak yüksek kalitede bir tasarım elde etseniz bile, düzenli aralıklarla yapılan testlerle de korunmasını sağlamanız gerekmektedir. Bu testler sadece zaman alıcı değildir, aynı zamanda web sitenizin performansında da ağır bir etki yaratır.

Yapay zeka destekli analitik araçları, web tasarımlarınızın kalitesini değerlendirmenize, gerçek zamanlı olarak nasıl performans gösterdiklerini gözlemlemenize ve bunları nasıl düzelteceğiniz konusunda gerçek bilgiler edinmenize olanak sağlar. Yapay zeka tabanlı tanılama araçlarıyla, A / B testi ihtiyacını etkin bir şekilde ortadan kaldırabilir ve daha iyi web tasarım sonuçları elde edebilirsiniz. Applitools gibi yapay zeka tabanlı test araçlarını, web sitesinin görsel kodunu test etmek, web sayfası davranışını izlemek ve sayfanın estetiğini geliştirmek için kullanılabilir.

Sonuç olarak

Mevcut istatistikler ve en son teknolojik atılımlar gösteriyor ki yapay zekanın web tasarımı ve yazılım geliştirmedeki rolü neredeyse kesin. Yapay zeka teknoloji henüz başlangıç aşamasında olsa da, yapay zekanın yaratıcı kuralları anlama ve bunları bağımsız olarak çok sayıda tasarım dinamiği içerisinde kullanma konusundaki ölçülemez potansiyeli yakında geleneksel web tasarım yöntemlerini gölgede bırakacaktır.

Daha Fazla Kaynak

Yorum Yaz

Mail adresiniz gösterilmeyecektir. * işaretli alanların doldurulması zorunludur.