• Çözümlerimiz
    • Self Servis Teknolojiler
    • Mobil Teknolojiler
    • Web Teknolojileri
  • Başarı Hikayeleri
  • Değerlerimiz
  • Blog
  • İletişim
Yeni Blog: OpenAI Canvas Yeni Yapay Zeka Destekli Yazma ve Kodlama Asistanınız
logo logo
  • Çözümlerimiz
    • Self Servis Teknolojiler
    • Mobil Teknolojiler
    • Web Teknolojileri
  • Başarı Hikayeleri
  • Değerlerimiz
  • Blog
  • İletişim
  • İnsan Kaynakları Yönetimi
  • Argenova
  • Yazılım Geliştirme
  • Girişimcilik
  • Proje Yönetimi
  • Müşteri Hizmetleri
  • Teknoloji

ITIL Nedir?

Caner BULUT
Caner BULUT 21 Ağustos 2021

ITIL, dünya çapında milyonlarca profesyonel tarafından kullanılmaktadır.

ITIL, kuruluşların ve bireylerin BT ve dijital hizmetlerden optimum değer elde etmelerini destekler.  

Proje yönetimi kavramı olarak sık sık duyduğumu ITIL nedir, bu yazımızda detaylı olarak sizlerle paylaşmak istedik.

ITIL Nedir?

ITIL Nedir?

ITIL yaklaşımı, kuruluşlara ve bireylere BT'yi iş değişikliği, dönüşüm ve büyümeyi kolaylaştırmak için bir araç olarak nasıl kullanacakları konusunda rehberlik eder.
 

ITIL, bir işletmedeki BT (bilgi teknolojisi) hizmetlerinin seçimini, planlanmasını, teslimatını, bakımını ve genel yaşam döngüsünü standartlaştırmak için tasarlanmış bir frameworktür.
 

Amaç, verimliliği artırmak ve öngörülebilir hizmet sunumu elde etmektir.

ITIL yönergeleri ve uygulamaları, BT departmanının eylemlerini ve harcamalarını iş gereksinimlerine uygun hale getirir ve iş büyüdükçe veya yön değiştirdikçe bunları değiştirir.

ITIL Tarihçesi

ITIL, veri merkezlerinin merkezi olmadığı ve coğrafi olarak daha çeşitli mimarileri benimsediği 1980'lerde başladı.

Birleşik Krallık Merkezi Bilgisayar ve Telekomünikasyon Ajansı (CCTA) , BT'yi bir hizmet olarak algılamanın ve tüm BT hizmet yaşam döngüsü boyunca tutarlı uygulamalar uygulamanın önemini kabul etti ve Devlet Bilgi Teknolojisi Altyapı Yönetimi'ni geliştirdi.

Kuruluş, 1989'da ITIL v1'i piyasaya sürdü. 

2000 yılında CCTA, Devlet Ticaret Ofisi'ne (OGC) dönüştü ve ertesi yıl ITIL v2'yi piyasaya sürdü.

ITIL v3 2007'de ortaya çıktı ve 2011'de kullanıcı ve eğitim topluluğundan gelen geri bildirimleri içerecek ve ayrıca hataları ve tutarsızlıkları çözecek şekilde güncellendi.

Küresel en iyi uygulama şirketi Axelos şu anda ITIL geliştirmesini denetlemektedir. Axelos, 2017'de en son ITIL yönergelerini duyurdu ve 2019 ve 2020 boyunca ITIL v4 ve ilgili modülleri yayınladı.

ITIL Nasıl Çalışır?

ITIL 4, sürekli iyileştirme ortamında BT hizmetleri oluşturmaya, yönetmeye ve geliştirmeye odaklanan en iyi uygulamalar çerçevesidir. 

Dijital dönüşüm, BT yönetişimi, bulut sistemleri gibi unsurları dikkate alarak modern BT hizmet yönetimine kapsamlı bir genel bakış sunar.

 ITIL'in 4 'ün 4 boyutu vardır. Boyutlar şunları içerir

  • Organizasyon ve insanlar
  • Bilgi ve teknoloji
  • Ortaklar ve tedarikçiler
  • Değer akışları ve süreçleri

ITIL'ı doğru çalıştırmak için bu 4 boyutu doğru şekilde anlamak ve çalıştırmak gerekmektedir. 

ITIL, işinizi sizin için yürütecek bir tür tam otomatik yazılım değildir - daha ziyade, iyi tanımlanmış iş hedeflerini destekleyerek BT ​​hizmetlerini maksimum değer yaratacak şekilde yönetmek için bir kütüpahenedir.

ITIL 4 Modülleri

Akılda tutulması gereken önemli bir şey, ITIL'in bireysel modüllerinin hepsinin bir işletme için oldukça faydalı olabileceğidir.

ITIL 4 Vakfı

ITIL 4 Foundation, öğrencilere AXELOS'un ITSM'ye güncellenmiş yaklaşımının bir özetini sağlayan çerçevenin giriş modülüdür.

ITIL Uzmanı: Oluşturun, Teslim Edin ve Destekleyin (CDS)

ITIL Uzmanı: Oluşturma, Teslim Etme ve Destekleme, çerçeveyi oluşturan temel hizmet yönetimi etkinliklerine bakar. Öğrenciler, BT hizmetleri ve ürünleri yaratmak, sunmak ve desteklemek için çeşitli etkinlikleri ve değer akışlarını nasıl entegre edeceklerini öğrenirler.

ITIL Uzmanı: Paydaş Değerini Artırma (DSV)

ITIL Uzmanı: Paydaş Değerini Sürdürmek, hizmet sağlayıcıların kullanıcılar, müşteriler, tedarikçiler ve diğer "paydaşlar" ile nasıl etkileşim kurduğunu ve etkileşime girdiğini kapsar.

ITIL Uzmanı: Yüksek Hızlı BT (HVIT)

ITIL Uzmanı: Yüksek Hızlı BT, modern BT ortamıyla birlikte gelen baskılara odaklanır.

İş değerinizi en üst düzeye çıkarmak için bu durumun gerçeğini göz ardı edemezsiniz. Bunun yerine, ustalaşmak için kendinizi donatmanız gerekir.

ITIL Stratejisti: Yönlendirin, Planlayın ve İyileştirin (DPI)

ITIL Stratejisti: Doğrudan, Planla ve İyileştir, BT hizmet yöneticilerinin işlerine nasıl güçlü bir stratejik yön uygulayabileceklerini inceler, lazer güdümlü odaklanmayı garanti etmek için ilerledikçe uygulamalarını yeniden değerlendirir ve geliştirir.

ITIL Lideri: Dijital ve BT Stratejisi (DITS)

ITIL Lideri: Dijital ve BT Stratejisi, dijital ve BT stratejilerinin iş hedefleriyle uyumlu hale getirilmesine odaklanır. Bu günlerde, çoğu sektördeki kuruluşlar, yeni ve yıkıcı teknolojilerden büyük ölçüde etkileniyor.

ITIL Yönetici Profesyonel (MP) Geçişi

ITIL 4'ün duyurulmasıyla birlikte, ITIL V3 öğrencileri ve uygulayıcıları, yeterliliklerini güncellemenin ne kadar gerekli olacağını öğrenmek için sabırsızlandılar.

V3'ün sunduğu içgörü kesinlikle hala geçerli olsa da, ITIL 4, yeni sertifika yolu için v3 niteliklerinin geçerli ön koşullar olmadığı konusunda bir ayrılma için yeterlidir.

ITIL Sertifikaları

ITIL'in benimsenmesi ve bakımı, bir şirkete ve BT personeline rehberlik edecek eğitimli ve sertifikalı uzmanlar gerektirir.

ITIL v3, beş ana sertifika sunar:

  • Foundation (Temel)
  • Practitioner ( Uygulamayıcı)
  • Intermediate (Orta Düzey)
  • Expert (Uzman)
  • Master (Usta)

ITIL v4, bunları dört sertifika şemasında yeniden düzenler. Temel  ve Usta kalır, ancak diğerleri iki katmanda birleştirmiştir.

Sonuç Olarak

Yöneticiler, yönetimin ITIL'i nasıl yorumladığı ve uyguladığı konusunda dikkatli olmalıdır. Bu bir endüstri standardıdır, ancak bu, şirket içi personel veya uyumluluk sorunlarını çözeceği anlamına gelmez. 

Proje Yönetimi


Caner BULUT

Caner BULUT

Caner Bulut, Argenova'nın Kurucusu ve CEO'sudur. Yazılım geliştirme ve ürün geliştirme alanlarında deneyimlidir. Birçok başarılı projeye imza atmıştır ve teknoloji ekosistemine bilgi paylaşımıyla katkı sağlamaktan keyif almaktadır. Yoğun programına rağmen yeni bilgileri paylaşmak ve öğrenmek, ona büyük bir motivasyon kaynağı olmaktadır.

Argenova

Yenilikçi ve girişimci ruhumuz ile hareket ediyor, her işimizi değerlerimiz ışığında en doğru şekilde yapıyoruz.

Web Teknolojileri
  • Kurumsal Web Tasarım
  • E-Ticaret
  • Web Uygulamaları
  • Seo
  • Dijital Pazarlama
  • Sunucu ve Barındırma
  • Teknik Destek ve Bakım
Mobil Teknolojiler
  • IOS Uygulama Geliştirme
  • Android Uygulama Geliştirme
  • Bakım ve Teknik Destek
Self-Servis Teknolojiler
  • Ziyaretçi Yönetim Sistemi
  • Anket ve Eğitim Sistemleri
  • Toplantı Odası Bilgilendirme Ekranı
  • Multitouch Uygulamalar
  • Digital Signage
  • İnteraktif Stand Çözümleri
  • Özel Kiosk Çözümleri
  • Temizlik Kontrol Sistemi
Argenova
  • Hakkımızda
  • Blog
  • İletişim

Copyright © 2025. Argenova Teknoloji. All rights reserved.