Etkili Bir Webinar İçin 8 Altın Kural

Etkili Bir Webinar İçin 8 Altın Kural

Günümüzde webinar teknolojileri ciddi bir şekilde pazarlama aracı olarak kullanılmaya başlandı. Webinarlar uzaktan çalışma için vazgeçilmez teknolojilerdir. Bu teknolojiler sayesinde potansiyel müşterileriniz konuştuklarınızı duyabilir ve sizin yapacağınız sunumları kendi bilgisayarlarından izleyebilirler. Genel olarak pazarlama amaçlı bir webinar aşağıdaki adımları izler,

webinar teknolojileri

  • Webinar için bir kayıt sayfası oluşturulur.
  • Bir e-mail daveti ile katılımcıları webinar kayıt sayfasına davet etmek gerekir.
  • Webinar boyunca etkinliği canlı tutmak gerekir.
  • Webinarın kapanışına özel bir teklif sunabilirsiniz, buda insanların sonuna kadar kalmasını sağlayabilir.
  • Katılımcıları ve özel teklif kazananları e-mailler ile takip etmek gerekir. 

Webinar ile ilgili en büyük kafa karışıklığı yaratan ise, hali hazırda bir sürü uygulamanın bulunmasıdır. Hangisi sizin için en uygundur konusunda detaylı bir araştırma yapmak gerekiyor. 

Webinar uygulamalarını daha yakından tanımak için En İyi Webinar Uygulamaları isimli yazımızı inceleyebilirsiniz.

Aşağıdaki 8 yöntem ile webinarlarınızı daha etkili bir hale getirebilirsiniz. 
 

1 – Etkileyici Başlıklar Kullanın

Webinarlarıza doğru başlıkları vermek ve katılımcıların dikkati çekmek için gereklidir. Başlıklar katılımcıların bir ihtiyacına cevap veriyor olmalı, yada onlara vereceği faydayı net şekilde ifade edebilmelidir.  

Örnek bir başlık vermek gerekirse “Ürünümüzü nasıl satın alabilirsiniz” gibi klasik başlık yerine “Yeni Stratejiler İle İş Hayatınızı Kolaylaştırın” gibi faydayı net şekilde ifade edecek başlıklar kullanmak ilgi çekici olacaktır. 
 

2 – Hedef Kitlenizi Doğru Belirleyin

Zaten başarılı yazılım geliştiricilerine, “Programlamaya Giriş Eğitimi” satmaya çalışmak, yada onları böyle bir webinara davet etmek doğru bir girişim olmayabilir. Eğitimi başarıya taşıyabilmek için, katılımcılar yer aldığı forumları incelemek, sohbet kanallarına katılmak, mail gruplarına dahil olarak hedef kitleyi daha doğru anlayarak, daha doğru bir pazarlama yapmak başarıyı yakalamak için önemlidir. 
 

3 – Katılım Beklentinizi Düşün Tutmalısınız

Ücretsiz bir webinarınıza kayıt yaptıranların yaklaşık yüzde 30'unun gerçekten katılım göstereceğini bilmeniz gerekiyor.

Katılım oranınızı arttırmak için katılımcılara 24 saate bir webinarınızı hatırlamak, kayıt olmaya onları davet etmek faydalı olacaktır. Hatırlaymayı e-mail yada SMS ile yapabilirsiniz.
 

4 – Anketler Yapın

En önde gelen webinar uygulamaları, etkileşimli anket sorularını bir sunuma önceden yüklemenize olanak tanır. Böylece katılımcıdan  alacağınız cevaplar sayesinde onları daha yakından tanıma şansını yakalayabilirsiniz. 

Katılımıcılara sorulabilecek bir kaç soru örneği;

  • Bu seminer hakkında en çok dikkatinizi çeken şeyler nelerdir?
  • Bugün karşılaştığınız en büyük zorluk nedir?
  • Ürünümüzü yada hizmetimizi satın almak ister misiniz?
  • Verdiğimiz bu hizmet hakkında daha fazla bilgi almak ister misiniz?

5 – Özel İhtiyaçlara Çözüm Sunun

Webinarınızı katılımcıların bir ihtiyacını karşılayacak şekilde hazırlamalısınız. Webinarınızın katılımcıların hangi ihtiyacına cevap verdiğini net bir şekilde tanımlamak gerekiyor.

Örneğin aşağıdakiler temalar örnek olabilir.

  • Eğitim amaçlı etkinlikler
  • Birebir satış amaçlı etkinlikler
  • Liderlik etkinlikleri için
  • Müşteri eğitimleri için
  • Sadakat etkinlikleri için

6 – Canlı Yayınlara Odaklanın

Canlı etkinlikler, kayıt edilmiş etkinliklere göre daha fazla heyecan ve ilgili uyandırırlar. Bu nedenle webinar planlarken, canlı yayınları olabildiğince etkili hale getirmek, hedef kitlenin büyük kısmına bu etkinlik sırasında ulaşmak daha faydalı olacaktır. 

Canlı etkinlik sırasında anketler yapmak, katılımcılardan gelen soruları canlı olarak cevaplamak, herkesin dikkatli şekilde takip etmesini sağlar.

7 – İlham Verici ve Motive Edici Olun

Webinarınızdan sonra, katılımcılar sizinle iletişime geçmek istiyorlar mı, yada tanıtımı yaptığınız ürünü yada hizmeti almak istiyorlar mı? Bunu sağlayabilmek için katılımcıları motive etmeniz, katılımcılara özel indirimler, fırsatlar sunmanız gerekiyor.  

8 – Enerjiniz Yüksek Olsun

Hevesli olmak gerekiyor. Coşkunuz ve dostça tavırlarınız katılımcılarınıza ilham verebilir ve motive edebilir. Katılımcıların size rahatça soru sorabilmelerini, sohbete katılabilmelerini sağlayabilirseniz, hep beraber daha eğlenceli bir webinar oturumu yakalayabilirsiniz.

Sonuç olarak;

Covid-19 nedeni ile zor zamanlar geçirdiğimiz bu günlerde, Webinar teknolojileri kurumların ürün ve hizmetlerini tanıtmalarına fırsat verirken, katılımcıların kolay şekilde kendilerini geliştirmeleri için fırsatlar sunuyor. Vereceğimiz webinarlarımızın kalitesini ne kadar arttırabilirsek o kadar başarılı bir geleceğe katkı sağlamış oluruz. 

Daha Fazla Kaynak

Yorum Yaz

Mail adresiniz gösterilmeyecektir. * işaretli alanların doldurulması zorunludur.