Digital pazarlama son dönemlerde teknolojide meydana gelen gelişmeler ile devamlı gelişen bir kavram. Digital Signage ve Sosyal Medya müşterilerin ilgisini çekmek için en çok kullanılan teknolojilerin başında geliyor. İki teknolojide kendi alanlarında dünya üzerinde büyük bir başarı yakalamış durumda. 
 
Konuya biraz istastiksel bakmak gerekir ise; 
 
- 2015 yılı itibari ile 22 milyon digital signage ekranının digital pazarlama için kullanıldığı biliniyor.
- Müşterilerin %42’sinin içerisinde video ekranları olan mağazaları tercih ettiği belirlenmiştir. 
- İçerisinde digital signage teknolojilerini etkileyi kullanan firmalar ortalamaya göre %31,8 gelir artışı sağlamaktadır. 
- 2004-2008 yılları arasında facebook kullanıcı sayısı 1 milyondan 845 milyona yükselmiştir. 
- 2011 yılı verilerine göre (Merchant Confidence Index Survey) Lokal işlemlerin %70’nin Facebook’u bir digital pazarlama aracı olarak kullandığı tespi edilmiştir.
- 2011 yılında Twitter 460.000 yeni kullanıcı kazanmıştır.
- Dünya nufusunun %72’si bir sosyal medya üzerinde aktif durumdadır. 
 
Formül çok basit olarak aşağıdaki şekilde;
 
Digital Signage + Sosyal Medya = Uzun Dönem Başarılı Digital Pazarlama
 
Aklımıza ilk gelen soru Digital Signage ile Sosyal Medyayı nasil entegre edebiliriz olacaktır. Bunun bir çok yöntemi var, sizin için birkaç örnek hazırladık.
 
Ör1 : Digital Signage ekranlarınızda diğer insanların sizin markanız hakkında neler tweetlediklerini müştelerinize gösterebilir, müşterilerinizi paylaşımda bulunmak için cesaretlendirebilirsiniz. Kendi tweetlerini ekranda görmek iyi bir deneyim sunacaktır. Belirli hashtaglar ile sosyal medyadaki farkındalığı arttırabilirsiniz.
 
Ör2 : Resimler kelimelerden daha çok akılda kalırlar. Bir çok cümle ile ifade edilemeyecek bir ifade bir figur, ikon yada emoji ile kolaylıkla ifade edilebilir. Resimler anlamında Pinterest kurumsal kanalı oluşturabilmek için iyi bir sosyal medya aracıdır.
 
Ör3 : Bir insan kaynakları firması eleman arama süreçlerini bir ekran üzerinden kurumsal Linkedin ilanını gösterek yapabilir. Böylece hem firma hakkında, hem firmanın ürünleri hakkında başvuru yapacak kişiler daha iyi şekilde bilgi sahibi olabilirler. 
 
Ör4 : Bir okul sosyal medya kanalı oluşturarak öğrencileri ile daha canlı bir iletişim oluşturabilir. 
 
Yukarıdaki tüm örneklerde müşterileri verilmek istenen mesajın içine çekmiş oluruz. Marka bilinirliği, müşterinin doğru şekilde bilgilendirmesi için bu kritik bir öneme sahiptir.
 
Argenova olarak teknolojideki gelişmeler devam ettikçe bu iki teknolojinin zaman içerisinde daha çok kullanılacağını, bütünleşeceğini ve digital pazarlamanın önemli bir parçası olacağını düşünüyoruz.