• Çözümlerimiz
    • Self Servis Teknolojiler
    • Mobil Teknolojiler
    • Web Teknolojileri
  • Başarı Hikayeleri
  • Değerlerimiz
  • Blog
  • İletişim
Yeni Blog: OpenAI Canvas Yeni Yapay Zeka Destekli Yazma ve Kodlama Asistanınız
logo logo
  • Çözümlerimiz
    • Self Servis Teknolojiler
    • Mobil Teknolojiler
    • Web Teknolojileri
  • Başarı Hikayeleri
  • Değerlerimiz
  • Blog
  • İletişim
  • İnsan Kaynakları Yönetimi
  • Argenova
  • Yazılım Geliştirme
  • Girişimcilik
  • Proje Yönetimi
  • Müşteri Hizmetleri
  • Teknoloji

Amazon SEO Nedir?

Fatih BAŞDEMİR
Fatih BAŞDEMİR 30 Temmuz 2022

SEO, Search Engine Optimization’nın baş harflerinin kısaltmasından oluşur. Arama motoru optimizasyonu olarak Türkçeye çevirebiliriz.  SEO çalışmalarının amacı web sitelerini arama motorlarında ön plana çıkarma ve markaların trendini artırmak için belirli zamanlarda yapılan çalışmalardır.
Amazon SEO; Amazon’daki bir satıcının mağazasını öne çıkarmak için yapılan çalışmaya denir. Amazon, A9 adı verilen algoritma sistemini kullanır. 

Peki Amazon Algoritması Nasıl Çalışır?

Google arama motoru algoritması konum, kod ve içerik uzunluğu gibi birçok SEO öğesine bakarken Amazon A9 algoritması ya da güncellenen adı ile A10, temelde yapılan aramalarda ilgi düzeyine en uygun ve dönüşüm oranı (satış) yüksek olan sonuçları gösterir.


amazon_seo_algoritma

Amazon SEO’da Başarılı Olmak Gerekli Olan Faktörler Nelerdir?

Amazon’da sizi öne çıkaracak birçok faktör vardır, bunlardan bazıları şu şekildedir: 

Title (Başlık)

Başlıklar main keyword (ana anahtar kelime) ile başlamalı ve 200 karakteri geçmemelidir. Başlıklarda ürünlerin cazip olan özelliklerine vurgu yapılmalıdır (kırılmaz, yanmaz). Başlık sonunda mutlaka marka yazmalıdır.

Dönüş oranı (Conversion Rate)

Satış yapılan ürün tıklandıkça, ürün satışı arttıkça ve müşterilerden gelen olumlu yorum ve puanlar sayesinde Amazon, bu ürünü daha fazla ön plana çıkaracaktır.

Kategori Seçimi (Category)

Doğru kategori seçimi ile çok fazla satış yapılabilir. Bu nedenle doğru kategori seçimi önemlidir, doğru kategoriyi bulmak için diğer satıcıların ürünleri incelenebilir. Burada doğru kategori, ilgili ürünü en çok satan satıcıların seçtiği kategori olabilir.

Mağaza Adı

Mağaza adının anahtar kelimeler arasında olması etkili olacaktır.

Ürün Açıklaması (Description)

Ürün açıklamaları detaylı ve bilgilendirici olmalıdır. İlk cümlelerde anahtar kelimeler mutlaka kullanılmalıdır. Açıklamalar kolay okunabilir olmalı, ürününün teknik bilgileri ve kullanma talimatları gibi bilgilere mutlaka yer verilmelidir.

Madde İşaretleri (Bullets)

Bullet’lerde sade ve yalın bir dil kullanılmalıdır. Fazla uzun yazılmasına gerek yoktur. Burada anahtar (keyword) kelimelerin kullanılması ürününün satın alınma olasılığını artıracaktır.

Ürün Fiyatı (Price)

Müşterilerin en önemli kriterleri arasında fiyatlandırma önemli bir yer almaktadır. Bu nedenle ürünün fiyatı belirlenirken rakipler incelenmelidir. Doğru fiyatlandırma ile rakiplere oranla daha fazla satış yapılabilir.

Fotoğraf (Photos)

Birçok müşteri için fotoğraflar önemli tercih nedenidir. Fotoğraflar detaylı, net ve beyaz fonda olmalıdır. Burada beyaz fon olmasını nedeni müşterini dikkati ürüne vermektir. Fotoğraflar ne kadar net olursa müşteri, ürünün detaylarına bakarak kafasındaki soru işaretlerini siler ve ürünlerin satın alma olasılığı artırır.

Müşteri Yorumları

Bir ürünü almaya karar vermeden önce birçok müşteri ürünün yorumlarına bakar. Burada kötü yorumlar ürünün puanını düşüreceği için satış oranlarını da etkileyecektir. Müşterilerden gelen yüksek puanlar Amazon’da ürünlerin üst sıralarda çıkmasını sağlar.

Amazon SEO İçin Tavsiye Edilen Araçlar:

  • Sonar-Free Amazon Keyword Tool
  • Keyword Inspector
  • AMZScout
  • Seller App 
  • Jungle Scout 
  • Seller Labs PRO 
  • Keyword Tool for Amazon 
  • Helium 10
  • KeywordsFX
  • MerchantWords 
  • Keyword Inspector
     

Sonuç Olarak

Amazon SEO arama motorları ile benzerlik gösterse de Amazon’un bir alışveriş sitesi olduğu unutulmamalıdır. Burada Amazon algoritmasının temel amacı, müşteri aramalarında alaka düzeyi en yüksek olan ve en çok satışa dönen ürünleri müşterilere sunmaktır. Algoritmanın, ürünleri düzgün bir şekilde seçebilmesi doğru SEO uygulamalarına bağlıdır. Ayrıca müşteriler ile kurulan olumlu iletişimler de dönüşüm oranlarını olumlu yönde etkiler. Algoritmanın çalışma prensibi anlaşıldığında, doğru stratejiler ile yüksek satış oranlarına ulaşılabilir.
 

SEO


Argenova

Yenilikçi ve girişimci ruhumuz ile hareket ediyor, her işimizi değerlerimiz ışığında en doğru şekilde yapıyoruz.

Web Teknolojileri
  • Kurumsal Web Tasarım
  • E-Ticaret
  • Web Uygulamaları
  • Seo
  • Dijital Pazarlama
  • Sunucu ve Barındırma
  • Teknik Destek ve Bakım
Mobil Teknolojiler
  • IOS Uygulama Geliştirme
  • Android Uygulama Geliştirme
  • Bakım ve Teknik Destek
Self-Servis Teknolojiler
  • Ziyaretçi Yönetim Sistemi
  • Anket ve Eğitim Sistemleri
  • Toplantı Odası Bilgilendirme Ekranı
  • Multitouch Uygulamalar
  • Digital Signage
  • İnteraktif Stand Çözümleri
  • Özel Kiosk Çözümleri
  • Temizlik Kontrol Sistemi
Argenova
  • Hakkımızda
  • Blog
  • İletişim

Copyright © 2025. Argenova Teknoloji. All rights reserved.