Digital Signage sektörü 2017 yılı itibari ile 19.61 milyar dolar büyüklüğüne ulaşmış bulunuyor. Gelecek yıllarda bu sektörün hızla büyümeye devam edeceği konuşuluyor. 2023 yılına kadar bu rakamın 32.84 milyar dolar olacağı tahmin ediliyor. Buda sektörün yaklaşık %7.4 büyümesi anlamına geliyor. 

Gelecek yıllarda özellikle aşağıdaki sektörler büyümeyi sürdürecek.

- Restaurant
- Perakende
- Gaz ve Yakıt
- Ulaşım
- Sağlık
- Kurumsal Ortamlar

Bu sektörlerin dışında Digital Signage’ın kullanıldığı bir çok başka alanda bulunuyor. Kullanıcı ihtiyaçlarının değişmesi ve teknolojininde gelişmesi ile digital ortamda başarı yakalamak yıldan yıla değişiklik gösterebiliyor.

2017 yılı içerisinde trend olan Digital Signage konuları aşağıdaki şekilde sıralayabiliriz.

1 – Kiosklar ve Tabletler

Artık bir çok alanda insanlara self-servis hizmet sunan kiosklar ve tabletler ile karşılaşır durumdayız. Örnek vermek gerekir ise bu sinema bileti almak için kullanılacak bir kiosk, yada uçak bileti bastırmak için kullanılan bir tablet olabilir. 

Yapılan araştırmalar 18-34 yaş arasındaki insanların %71’i yemeklerini tablet üzerinden sipariş vermeyi tercih edebileceklerini söylüyor. Buda gösteriyorki kioskların ve tabletlerin kullanımı artarak devam edecek. 

2 – İnteraktif Uygulamalar

Digital çağ içerisine girdikçe interaktif teknolojiler gelişmeye devam ediyor. Özellikle mobil teknolojilerin hayatımıza girmesi ile interaktif uygulamaların sayısı epey artmış durumda. İnteraktif uygulamalar müşterilerin üzerinde kalıcı bir deneyim bırakmak, markanın daha fazla akılda kalmasını sağlamak açısından büyük önem taşıyor. 

İnteraktif uygulamaların sağladığı bir diğer kazançta ziyaretçilerin nelere ilgi duyduğunu anlamada iyi bir araç olması. Müşterilerin tercihlerinden markalar kendilerini sahada daha doğru şekilde konumlandırabilirler. 

Oluşturduğumuz self-servis ziyaretçi yönetim sistemleri interaktif uygulalamalara güzel bir örnek oluşturuyor.

3 – Müşteri Profili Verisi

Basit olarak bir müşterinin verisinin tutulması anlamına geliyor. Geliştirilen uygulamalar ile müşteriyi doğru şekilde bilgilendirerek ve müşterinin izni ile müşteri datası toplanabiliyor. Toplanan bu veriler, diğer araçlardan toplanan müşteri verisi ile birleştirilerek müşterinin daha iyi tanınması sağlanabiliyor. Böylece müşterinin satın alma davranışları, motive eticileri önceden tahmin edilebilir.

Daha çok satış için daha çok veri…

4 – Daha Çok Sosyal Medya

Sosyal medya büyüyor, büyüyor. Milyonlarca insan hergün çeşitli sosyal medya uygulamaları üzerinden paylaşımlarda bulunuyor. Aşağıda bazı istatistikleri paylaşmak istedik. 

- 2004 – 2008 yılları arasında Facebook kullanıcı sayısı 1 milyondan 845 milyona yükselmiş durumda.

- Dünya nüfusunun %72’si en az bir sosyal medya uygulamasını kullanıyor. 

- 2011 yılında Twitter günde yarım milyon yeni kullanıcı kaydı alıyor idi. 

5 – Kurum İçi (InDoor) LED Ekranlar

Teknolojik gelişmeler sayesinde LED ekranlı çözümler hem bütçe olarak daha uygun hem de daha çekici hale geldiler. 

LED ekranların sunduğu avantajlar onların kurumlar içerisinde kullanılmasında büyük önem taşıyor. Enerji tasarrufu sağlamaları, uzun yaşam süreleri, daha iyi parlaklık ve kontrast değerleri sunmaları kurumların LED ekranlara doğru yönelmesinde büyük