10 Önemli Sayfa İçi SEO Faktörü

10 Önemli Sayfa İçi SEO Faktörü
23 Mayıs

10 Önemli Sayfa İçi SEO Faktörü

Son zamanlarda organik aramalardaki başarıyı artırmak için sayfa içi ve sayfa dışı bir çok faktörün aynı anda ele alınıp, karma bir şekilde optimize edilmesi ve kullanılması gerekir. Web tasarımı olduğundan eskisine göre çok daha kompleks hale geldi.

Yıllardır sayfa düzeyinde değil de genelde site düzeyinde SEO üzerinde çalışmalar yürüttük. 

Akıllı SEO uygulayıcıları Sayfa İçi SEO uygulamalarının ne kadar önemli olduğunu bilirler. SEO teknolojileri geliştikçe Sayfa İçi SEO’nunda yakından takip edilmesi gerekir.

Bu yazımızda sizinle Sayfa İçi SEO’nedir, neden önemlidir ve 10 bilinmesi gereken Sayfa İçi SEO özelliğini paylaşacağız.
 

Sayfa İçi SEO Nedir?

Sayfa İçi SEO, bir web sitesinin arama motoru sıralamalarını geliştirmek ve trafik kazanmak için web sayfalarının optimize edilmesi anlamına gelir.
 

Sayfa İçi SEO Neden Önemli ?

Arama motorlarının web sitenizi ve içeriğinizi anlamalarının yanı sıra bir arama sorgusu ile alakalı olup olmadığını belirlemesi açısından Sayfa İçi SEO önemlidir.

Aşağıdaki 10 teknik içeriğinizi geliştirmenize ve web sitenizin daha başarılı arama motoru sonuçları almasına yardımcı olur.


1-    E-A-T

Uzmanlık, Otorite ve Güvenilirlik anlamına gelen E-A-T, Google’ın web sayfalarını ve web sitelerini bir bütün olarak değerlendirmek için kullandığı yapıdır.

Google her zaman yüksek kaliteli içeriğe öncelik verir. Böylece daha iyi içerik oluşturan web sitelerinin diğerlerine göre daha görünür olmasını sağlar. Google bu şekilde kaliteli içeriği ödüllendirmiş olur. 


 2 - Title Etiketi

Her web sayfalarının baş bölümünde (head) yer alan etiketi HTML title etiketi, sayfanın konu başlığının ne olduğuna dair bilgi verir.

Title etiketi organik trafik üzerinde ciddi bir etkisi olmadığı için göz ardı edilebiliyor. Ancak yanlış, eksik, zayıf title etiketi olan sayfalar SEO sonuçlarınızı negatif etkileyecektir. 
 

 3 - Meta Açıklaması

SEO’nun ilk günlerinden beri meta açıklamaları önemli bir optimizasyon noktasıdır.

Sayfanın ne hakkında olduğunun tanımını sağlayan etiketlerdir. Meta açıklamaları genellikle sayfanın başlığının altındaki arama sonuçlarında (SERP) görüntülenir.


 4 - Başlıklar

Web sitenizin içeriğinin aramada iyi performans göstermesi için ilgi çekici başlıklar olmasına özen gösterin. 

Başarılı bir başlık tıklanma ve etkileşimle sonuçlanır. Bu yüzden başlıkların stratejik olarak oluşturulması önemlidir. 

Başlıklarınız ne kadar ilgi çekici olursa SERP üzerinde kullanıcıların tıklama ve içeriğin geri kalanını okumaya devam etmesini sağlamak o kadar kolay olur.
 

 5 - Başlık Etiketleri

H etiketleri bir web sayfası içerisindeki ana başlıkları ve alt başlıkları belirlemek için kullanılan HTML etiketleridir. 

H etiketlerinin etkili kullanılması ile;

- İçeriğiniz ziyaretçiler tarafından daha kolay okunabilir ve daha eğlenceli bir hal alır.

- Arama motorları için anahtar kelimesi anlamında daha zengin sayfalar oluşturmanıza katkı sağlar.
 

 6 - SEO Yazma

Hem arama motorları hem de kullanıcılar göz önünde bulundurularak planlı içerikler üretmek anlamına gelmektedir. 

Doğru SEO içerikleri oluşturmak için ciddi bir strateji gereklidir. Arama motorlarını kandırmak için oluşturulan içerikler başarınıza katkı sağlamayacaktır. Unutmayalım ki oluşturduğumuz içerik insanlar içindir. 
 

 7-Anahtar Kelime Kullanımı

Bir anahtar kelime için bir çok sayfa oluşturmak daha iyi sonuçlar almak için doğru mudur?

Hayır !

Aksine sorunlar ortaya çıkacaktır. Diğer sayfanızın da başarını olumsuz etkileyebilirsiniz. O nedenle doğru sayıda anahtar kelimenin planlanarak doğru şekilde kullanılması önemlidir.
 

 8 - İçerik Denetleme

Çoğu içerik üreticisi sadece yeni içerik oluşturmaya odaklanırlar ve eski içeriklerini güncel tutmayı unuturlar. Ve bu bir hatadır.  

Mevcut içerikleri denetlemek önemlidir; 

- Paylaşılmış olan içeriğin hedefine ulaşıp ulaşmadığı takip edilmelidir.
- Hangi tür içeriğin sizin için işe yarayıp yaramadığını belirler.
- İçerik denetimleri SEO stratejimize büyük ölçüde katkı sağlar.
 

 9 - Resim Optimizasyonu

Resim eklemek, web sayfalarınızı daha dikkat çekici hale getirmek için iyi bir yoldur. Fakat tüm resimler eşit oluşturulamadığından bazıları web sitelerinizi yavaşlatabilir. 

Resimleri düzgün bir şekilde optimize etmek SEO için son derece önemlidir. 

Resim optimizasyonun bir çok faydası vardır.

- Daha iyi sıralama yakalayabilme.
- Daha iyi bir kullanıcı deneyimi
- Daha hızlı sayfa yükleme süresi


 10 - Kullanıcı Memnuniyeti

Web sitelerinizin sayfa SEO öğelerini geliştirme işin sadece bir kısmıdır.

Diğer yarısı ise kullanıcıların sayfalarınızda kalma sürelerinin uzun, hemen çıkma sürelerinin düşük olmasıdır. 

Sadık kullanıcılar oluşturmak son derece önemlidir. Kullanıcı memnuniyetini arttırmak için site hızı, kullanıcı deneyimi, içerik optimizasyonu ve diğer bir çok konuya hakim olmak, sayfa içerisinde doğru şekilde kullanmak gerekir.  

INSTAGRAM
+ Takip Et